GPAIS įsigaliojo. Ką turėtumėte žinoti apie pereinamąjį laikotarpį?

Seimas priėmė Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimo įstatymą, reglamentuojantį GPAIS įvedimą. Teikti duomenis apie atliekų apskaitą per GPAIS sistemą privalo gamintojai ir importuotojai, jų organizacijos, atliekų darytojai ir tvarkytojai.

Siekiant, kad įmonės sklandžiau prisitaikytų prie naujų reikalavimų, Aplinkos ministerija numatė 6 mėnesių pereinamąjį laikotarpį. Jo metu įmonėms suteikiama laiko pasiruošti GPAIS ir verslo valdymo sistemų integracijas ir iki š. m. birželio 30 d. pateikti visus reikalaujamus duomenis.

Pereinamasis laikotarpis nereiškia GPAIS atidėjimo. Duomenys sistemoje turi būti suvesti iki šio laikotarpio pabaigos, o ne jam pasibaigus. Pagrindinė pereinamojo laikotarpio suteikimo priežastis – integracijų nebuvimas. Dėl didelio informacijos kiekio įmonės rankiniu būdu nespėtų suvesti visų reikalaujamų duomenų.

Svarbu žinoti apie pereinamąjį periodą:

  • gamintojai ir importuotojai gali pasirinkti, kur kaupti duomenis: GPAIS arba kitose sistemose;
  • atliekų darytojai ir tvarkytojai apskaitos duomenis į GPAIS privalo suvesti ne rečiau kaip kartą per kalendorinį mėnesį. Taip pat turi būti suformuota kalendorinio ketvirčio apskaitos suvestinė;
  • visi subjektai privalo į GPAIS suvesti reikiamą informaciją ir duomenis iki pereinamojo laikotarpio pabaigos;
  • I ir II ketvirčio bei metinės ataskaitos už 2018 metus turės būti pateikiamos naudojantis GPAIS.

Integracijos.  Aplinkos ministerija žada išplėsti GPAIS integracijų su verslo valdymo sistemomis skaičių. Planuojama daugiau integracijų gamintojams ir importuotojams bei dalinės integracijos atliekų tvarkytojams. Integracijų specifikacijas gamintojams ir importuotojams žadama pateikti sausio pabaigoje.

Nepaisant prisitaikymo laikotarpio, rekomenduojame kuo anksčiau susipažinti su sistema ir jos veikimo principais:

  • užsiregistruokite GPAIS;
  • suteikite vartotojams reikalingas teises;
  • susiveskite ir pasitikrinkite sutartis ir kitą informaciją;
  • susiveskite gaminių / prekinių vienetų srautus;
  • susiveskite dalį informacijos rankiniu būdu. Net jei jos nepateikinėsite ketvirčio ataskaitose, tai padės jums geriau suprasti, kokie yra GPAIS reikalavimai ir kaip sistema veikia;
  • susisiekite su verslo valdymo sistemas prižiūrinčiais partneriais ir susitarkite dėl būsimų integracijų.

Esate gamintojai ar importuotojai ir apskaitą vedate Microsoft Dynamics NAV sistemoje?

Padėsime Jums prisitaikyti prie GPAIS reikalavimų, užtikrinsime patogų gaminių ir pakuočių apskaitos duomenų iš Dynamics NAV sistemos pateikimą į GPAIS sistemą.

Susisiekite, papasakosime plačiau: pardavimai@softera.lt | +370 37 752772