KAIP SUVALDYTI POKYČIUS ĮMONĖJE?

2019 10 21

Šiandien, besivystančios technologijos siūlo naujas verslo valdymo ir procesų optimizavimo galimybes pardavimų, gamybos, apskaitos, logistikos ir kitose srityse. Verslo aplinka keičiasi su kiekviena diena, o pagrindiniu iššūkiu tampa klausimas – kaip suvaldyti pokyčius bei su jais susijusias rizikas?

Daugumai žmonių, patraukli darbovietė yra visų pirma dinamiška, inovatyvi ir progresyvi. Tačiau psichologine prasme, žmonių santykis su naujomis technologijomis yra dvejopas – viena vertus, naujos technologijos suteikia naujas galimybes, kita vertus – destabilizuoja esamą tvarką, siejasi su nežinomybe ir todėl – baugina.

Vienas iš iššūkių, su kuriais susiduria vadovai, diegiantys naujas verslo valdymo sistemas – tai paslėptas, netiesioginis darbuotojų priešiškumas pokyčiams. Jei pradiniame etape dažniausiai niekas neprieštarauja permainoms ar net pasitinka jas su entuziazmu, tai vėliau įvairiuose lygmenyse nelauktai susiduriama su nutylėjimais, apatija ar netiesiogiai išreikštu priešiškumu.

Kas iš tiesų tokiu metu vyksta organizacijoje?

Darbuotojams kyla daugybė klausimų:

  • ką atneš šie pokyčiai?
  • ar mano žinios ir kompetencijos vis dar bus reikalingos?
  • ką gausiu, investuodamas savo laiką prisitaikymui prie naujovių?
  • kokie dar pokyčiai mūsų laukia?

Diegiant naujas verslo valdymo sistemas, svarbu nepamiršti, kad pokyčiai vyksta tiek technologiniame, tiek žmogiškąjame lygmenyje. Dažnai, orientuojamasi visų pirma į technologinius aspektus – žmogiškasis lygmuo nuvertinamas, ir būtent čia prasideda problemos.



Ką daryti, norint sėkmingai suvaldyti procesus ir sklandžiai įgyvendinti pokyčius?

Geriausią reakciją į pasikeitimus pasieksite remdamiesi toliau išvardytais žingsniais:

  1. Aiškiai iškomunikuokite darbuotojams pokyčių tikslus – kam šie pokyčiai reikalingi, ką jie duos organizacijai, kaip pasikeis įmonė ir kaip funkcionuos verslas. Atsiminkite, kad nežinomybė ir netikrumas yra labiausiai stresą keliantys ir demotyvuojantys veiksniai.
  2. Kalbėkite su žmonėmis apie jų ateitį organizacijoje – paaiškinkite, ko konkrečiai iš jų tikimasi, kaip keisis jų darbo pobūdis ir kuo šie pokyčiai bus naudingi jiems patiems, palaikykite grįžtamąjį ryšį, kad žinotumėte, kaip darbuotojai jaučiasi ir kaip jiems sekasi.
  3. Informuokite apie pokyčius, bet akcentuokite tęstinumą – kalbėkite su darbuotojais apie proceso eigą, kad jie žinotų, kas vyksta organizacijoje, bet tuo pat metu akcentuokite įmonės tapatybę, bendras vertybes ir tęstinumą, priminkite, kodėl esate kartu, kokie bendri tikslai jus sieja.

Pokyčius organizacijoje galima palyginti su ėjimu į žygį, kuriame laukia daug netikėtumų. Čia, svarbu ne tik apsirūpinti technine įranga, bet ir užsitikrinti komandos palaikymą – ne tik formalų sutikimą, galvos linktelėjimą ar parašą ant susirinkimo protokolo, bet sąmoningą pasiryžimą ir įsipareigojimą – ir žinoti, kad komanda kartu pasiruošusi įveikti iššūkius, keisti savo aplinką ir keistis pati.


SVARSTOTE KAIP JŪSŲ ĮMONĖJE SKLANDŽIAI ĮDIEGTI NAUJĄ VERSLO VALDYMO SISTEMĄ?

Susisiekite, pakonsultuosime kaip pasirinkti Jūsų įmonės poreikius atitinkantį verslo valdymo sprendimą ir kaip suvaldyti su jo diegimu susijusius pokyčius.

 pardavimai@softera.lt | +370 620 93555

 

Kitos naujienos