Kas yra CRM sistema ir kokia jos nauda įmonei?

CRM yra, paprastai kalbant, ryšių su klientais valdymo sistema. Tai yra suskaitmeninta, vieninga, standartizuota duomenų bazė, kurioje lengvai rasite bet kokią reikalingą informaciją apie savo klientus bei apie jūsų bendradarbiavimo su klientu istoriją. CRM programinės įrangos rinka kasmet auga, nes vis daugiau verslų, netgi mažų ir vidutinių įmonių, renkasi CRM sistemas. Vadovai supranta, kad CRM sistema suteikia įmonei daugybę galimybių ir konkurencinių pranašumų.

CRM – padeda įveikti iššūkius, susijusius su klientų duomenų valdymu

Problemas, susijusios su klientų duomenų valdymu, galima palyginti su ledkalniu – jos susideda iš dviejų dalių, viena yra akivaizdžiai matoma, kita, paslėpta, nematoma, ir ta, kuri nėra akivaizdžiai matoma, yra gerokai didesnė.

Matoma dalis, nors nedidelė, yra akivaizdi ir erzinanti. Kas nutinka, kai neturima vieningos duomenų bazės? Visų pirma, tai yra pačios įvairiausios klaidos, su klaidų paieška ir jų taisymų susiję laiko ir finansiniai nuostoliai, klientų nepasitenkinimas paslaugomis, darbuotojų nepasitenkinimas darbu, neįvykę sandėriai ir prarastas pelnas.

Kita dalis nėra taip akivaizdžiai matoma, dažnai darbuotojai net neįtaria apie jos egzistavimą, bet pagrindiniai nuostoliai ir problemos slypi būtent čia. Tai yra, paprastai kalbant, tarsi balastas, trukdantis pilnai panaudoti kompanijos potencialią. Kas yra prarandama? Kai nėra vieningos duomenų bazės ir verslo santykių istorijos, prarandama perspektyva, tendencijos, prognozės, palyginimas, klientų diferencijavimas pagal jų poreikius, perkamąja galią ir specialiai jiems skirtos pardavimų skatinimo priemonės. Šitie dalykai yra kasdieninėje veikloje nėra taip akivaizdžiai juntami, bet būtent su jais susiję didžiausi praradimai ir nepanaudotas, prarastas potencialas.

CRM sistema –  ne vien duomenų bazė, bet nauja verslo logika

Dauguma žmonių įsivaizduoja, jog CRM sistema yra tiesiog duomenų bazė. Iš esmės, tai yra tiesa, bet tai – ne pagrindinis dalykas. Pagrindinis dalykas yra tai, ką jūs darote su turima duomenų baze. CRM įdiegimas įmonėje reiškia, kad keičiasi jūsų darbo metodai, veikimo būdai, keičiasi, iš esmės, jūsų verslo logika ir, žinoma, keičiasi rezultatai.

Į CRM programinę įrangą reikėtų žiūrėti ne kaip į „Tai, ką mes turime“, bet kaip į „Tai, ką mes darome.“ Dažnai klientai klausia, per kiek laiko atsiperka CRM programinė įranga. Atsakymas yra paprastas, o principas tas pats, kaip ir dirbant su gamybine įranga  – viskas priklauso nuo to, kaip jūs ją naudosite. Vieni tiesiog pasidžiaugia tuo, kad sumažėjo klaidų. Kiti žiūri strategiškai, vertina CRM teikiamas naujas galimybes.

Įdiegus CRM programinę įrangą, įmonė turi keistis, darbuotojų mąstymas ir veikimo metodai turi keistis, turi būti iš naujo įvertinamos galimybės, peržiūrimi prioritetai ir tikslai

Kokią naudą gauna įmonės, efektyviai naudojančios CRM 

Pirminė, trumpalaikė nauda, kurią pastebi CRM vartotojai, yra ta – tiesiog, sumažėja klaidų. Didėja darbo efektyvumas, auga klientų pasitenkinimas, kur kas rečiau nutraukiami sandėriai ar prarandami klientai. Komunikacija tampa sklandesnė, aiškesnė, labiau individualizuota. Tai yra pirmas dalykas, pastebimas įdiegus CRM, tačiau tai  – ne viskas.

Ilgalaikėje perspektyvoje, jeigu CRM sistema naudojama protingai ir efektyviai, atsiranda naujos, tiesiogiai pelną didinančios galimybės. Klientai segmentuojami pagal perkamąją galią, pomėgius, gyvenamąją vietą, amžių, kitas demografines charakteristikas, analizuojamas pirkimų sezoniškumas, pirkimų istorija chronologinėje perspektyvoje, diferencijuojamos atskiroms klientų grupėms skirtos rinkodaros priemonės. Trumpai kalbant, matomas pilnas visuminis vaizdas, o tai leidžia priimti geresnius ir efektyvesnius sprendimus.

Viena populiariausių CRM sistemų – Microsoft Dynamics 365 Sales

Vartotojams dažnai kyla klausimas, kokią programinę įrangą pasirinkti. Viena populiariausių, tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje, yra Microsoft Dynamics 365 Sales. Vartotojai mėgstą ją dėl daugelio priežasčių – tai yra gerai žinomos įmonės produktas, kuris yra nuolat vystomas ir atnaujinamas, atsižvelgiant į vartotojų poreikius, turi patikimą ir gerai išplėtotą aptarnavimo infrastruktūrą ir yra tinkamas tiek didelėms korporacijoms, tiek viduriniams ir smulkiems verslams.


>>Ieškote verslo valdymo sistemos? Turite klausimų?<<

Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.

klausk@softera.lt | +370 620 93555