Sisteminti ir automatizuoti galima ne tik prekių, bet ir komunikacijos srautus

Jau seniai tapo įprasta sisteminti informaciją apie prekių, žaliavų judėjimą, tiekimo ir gamybos grandinę, finansines operacijas, pardavimus, centralizuoti duomenų valdymą bei automatizuoti jų srautus. Šiandien verslai, siekdami išvengti laiko ir emocinių sąnaudų, trikdžių, aiškinimosi, nesusipratimų, sistemina, centralizuoja ir automatizuoja įmonės vidinę komunikaciją.

Darbuotojų savitarnos portalas yra viena plačiausiai žinomų priemonių šiam tikslui pasiekti. Toks portalas leidžia gerinti komunikaciją ir informacijos perdavimą, mažinti klaidų ir nesusipratimų kiekį, taupyti laiką, didinti darbo našumą ir darbuotojų pasitenkinimą. Kaip tai veikia?

Rutininiai organizaciniai klausimai – nematomi, bet eikvojantys daug resursų

Bet kuriai organizacijai, kad ji sklandžiai veiktų, reikalinga efektyvi komunikacija tarp įvairių jos grandžių – vadovų, darbuotojų, personalo skyriaus ir kt.

Ar įsivaizduojate, kokią darbo laiko dalį užima iš pažiūros menki, smulkūs užklausimai ir pasiteiravimai – kur pasižiūrėti, kur sužinoti, o gal galite pasakyt? Kur rasti atostogų prašymą, avanso prašymo formą, ar perduosite vadovui? O kur matyti atsiskaitymo lapelį? Prašymai keliauja iš kabineto į kabinetą, iš darbuotojų personalo skyriui, iš personalo skyriaus buhalterijai ir taip toliau.

Paprastai, prašymus lydi ne pačios geriausios emocijos – nežinojimas, pasimetimas, susierzinimas, atsitraukimas nuo svarbesnių darbų, nuobodulys ir galiausiai – nuovargis. Klausimai kartojasi, yra monotoniški, įkyrūs, o rezultatas? Praeina pusė darbo dienos, o rezultato net nesimato.

Sprendimas – komunikacijos procesų automatizavimas

Tradiciniai, įprastiniai komunikacijos būdai organizacijos viduje užima daug laiko, juose dalyvauja daug žmonių ir čia visada yra nemaža klaidų tikimybė. Darbuotojų savitarnos portalas leidžia centralizuoti bei sisteminti informaciją ir standartizuoti informacijos perdavimo kanalus.

Kas yra darbuotojų savitarnos portalas? Visų pirma, tai yra asmeninė kiekvieno darbuotojo aplinka, kurioje jis gali rasti jam reikalingą informaciją ir ją valdyti. Tai yra asmeniniai duomenys (adresas, banko sąskaita), neatvykimų valdymas (viršvalandžiai, mamadieniai), prašymai (atostogų, avanso), darbo grafikai, einamo ir ankstesnių mėnesių atsiskaitymo lapeliai, priedai, informaciniai pranešimai, įmonės vidinės taisyklės, įvairūs statistiniai duomenys ir kt.

Ši aplinka pasiekiama tiek kiekvienam įmonės darbuotojui, tiek, pagal nustatytus parametrus, vadovams ar personalo skyriui. Ji prieinama iš bet kokio įrenginio, ar tai būtų planšetė, telefonas, ar kompiuteris. Informaciją galima ne tik stebėti, bet ir disponuoti ja pagal priskirtus įgaliojimus – keisti asmeninius duomenis, tikrinti darbo grafikus, pildyti atostogų prašymus ir kt.

Visa tai daroma paprastai, vietoje, be papildomų skambučių, trukdymų ar bėgiojimų per kabinetus.

Du scenarijai – įprastinis ir standartizuotas komunikacijos būdas

Pažiūrėkime, kaip tradiciniai komunikacijos būdai ir automatizuotas informacijos valdymas veikia realybėje. Pavyzdžiui, kaip pateikiamas atostogų prašymas?

Naudojant tradicinius komunikacijos būdus, prašymo tekstas surenkamas kompiuteryje, spausdinamas, pasirašomas, nešamas vadovui, suderinamas, pasirašomas, perduodamas personalo skyriui, archyvuojamas, informacija perduodama buhalterijai ir fiksuojama darbo užmokesčio sistemoje. Dažnai informacija dubliuojasi keliose skirtingose sistemose, suvedinėjama per kelis kartus, gaištamas laikas ir išauga klaidų tikimybė.

Įprastas atostogų prašymo pateikimas/tvirtinimas

Jei organizacijoje naudojamas darbuotojų savitarnos portalas, darbuotojas susiranda atostogų prašymą, mato atostogų likutį šiai dienai ir metų pabaigai, užpildo prašymą ir išsiunčia numatytiems adresatams. Informacija tiksli, perduodama visiems suinteresuotiems asmenims – taupomas laikas, išvengiama dubliavimosi, nesusipratimų ir klaidų.

Atostogų prašymo pateikimas/tvirtinimas naudojant darbuotojų savitarnos portalą

Darbuotojų savitarnos portalas – nauda ne tik darbuotojams, nauda visiems

Darbuotojų savitarnos portalas palengvina kasdieninį darbo krūvį visiems – darbuotojams, vadovams ir personalo skyriui.

Darbuotojai čia gali matyti ir rasti visą jiems reikalingą informaciją, tokią kaip darbo grafikus, atostogų likučius, gali pateikti prašymus, atnaujinti asmeninę informaciją. Nereikia niekam skambinti, vaikščioti po kabinetus, klausinėti, kas už ką atsakingas.

Vadovai, be atskiro kreipimosi į personalo skyrių ar buhalteriją, gali matyti visuminį vaizdą apie tai, kas vyksta įmonėje – kiek darbuotojų ir kada atostogauja, kas serga ir kas pavaduoja sergantį asmenį, gali įvertinti viršvalandžius ir matyti neatvykimus. Turėdamas visuminį vaizdą, vadovas gali iškart, nieko nelaukdamas ir neprašydamas, priimti informacija pagrįstus sprendimus.

Personalo skyrius gali laiku gauti tikslią informaciją apie pasikeitimus ir įmonėje vykstančius procesus, gali lengvai pasiekti darbuotojus, komunikuoti su jais, pranešti apie pasikeitusias vidaus taisykles ar darbo saugumo reikalavimus, matyti apibendrintus statistinius duomenis.

Gretutinis dalykas – perėjus prie centralizuoto duomenų ir informacijos tvarkymo, sunaudojama mažiau popieriaus ir daromas mažesnis poveikis aplinkai.

Darbuotojų savitarnos portalas – ne mados ar prestižo reikalas, o reali nauda

Nemažai įmonių diegia naujoves, norėdamos neatsilikti nuo konkurentų ar kurti patrauklaus, šiuolaikiško darbdavio įvaizdį esamų ir potencialų darbuotojų akyse.

Tačiau darbuotojų savitarnos portalas nėra mados ar prestižo reikalas – tai realus instrumentas, kurio dėka užtikrinama sklandesnė, efektyvesnė komunikacija, išvengiama klaidų, aiškinimosi ir kaltųjų nustatinėjimo, taupomas laikas, prisidedama prie didesnio pasitenkinimo darbu, aukštesnio darbo našumo, o galutinis rezultatas – patenkinti darbuotojai, patenkinti klientai ir reali finansinė nauda.


>>Ieškote modernios personalo ir darbo užmokesčio apskaitos sistemos?<<

Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.

klausk@softera.lt | +370 620 93555