5 PRIEŽASTYS, KODĖL PARDAVIMŲ VALDYME EXCEL < CRM

Daugelis įmonių Excel skaičiuokles naudoja savo pardavimų valdymui, kadangi pardavėjams skaičiuoklės yra lengvai suprantamos ir jomis paprasta apdoroti informaciją. Be to, jos yra pakankamai geras įrankis pirminėje verslo fazėje, kai sukauptos informacijos yra nedaug. Tačiau, plečiantis verslui ir didėjant informacijos kiekiui, versle atsiranda neatitikimų, dėl kurių prarandami potencialūs klientai, atsiranda chaotiškos situacijos arba prasideda stagnacija. Norint to išvengti, galima pasirinkti pardavimų duomenų valdymui sukurtą CRM sistemą.

Toliau pateikiame 5 priežastis, kodėl verta tai padaryti.

1. Padarykite galą išmėtytai informacijai

Excel skaičiuoklės nėra skirtos būti dideliu bendru dokumentu visų rūšių informacijai. Naudojant Excel, pardavimų duomenys yra daugybėje skaičiuoklių ir dažnai keliose skaičiuoklių kopijose su skirtingu turiniu. Naudojant Excel, beveik neįmanoma užtikrinti duomenų vientisumo ir teisingumo – dėl to mažėja pardavimo komandos darbo našumas.
CRM sistemos padeda sumažinti duomenų praradimo riziką ir leidžia vienoje vietoje tvarkingai laikyti visą su klientais susijusią informaciją.

2. Susitvarkykite su pardavimų proceso spragomis

Ar pamenate, kai trumpi įrašai su rašikliu ant popieriaus užleido vietą Excel skaičiuoklei? Šiandien ir Excel augančiame versle pasiekia savo ribą, nes įmonės, naudodamos įprastas skaičiuokles, praranda pardavimus.

Excel tinka, kai norite kaupti duomenis ar pamatuoti pardavimų rezultatus (laimėtų galimybių skaičių, pajamas, pelną). Tačiau, kai pradedate galvoti apie pardavimų proceso tobulinimą, vien Excel nepakanka.
Norint vis geresnių rezultatų, reikia matuoti tarpines pardavimų proceso stadijas ir rodiklius: marketingo kvalifikuotų potencialių klientų skaičių (MQL – marketing qualified lead), pardavimų kvalifikuotų potencialių klientų skaičių (SQL), pardavimo galimybių, pasiūlymų, sutarčių skaičių. Taip pat, konvertavimo dažnį procentais tarp kiekvienos iš išvardytų stadijų.
Taip, identifikavus proceso silpnas vietas, galima analizuoti klaidų priežastis, peržiūrėti bendravimo su klientu istoriją, palyginti pardavėjų veiksmus ir rezultatus – visa tai lengvai atliksite CRM sistemoje.

3. Ataskaitas ruoškite kelių mygtukų paspaudimu

Reikia skirti daug pastangų, norint surinkti informaciją patalpintą į begalę skaičiuoklių, todėl įmonėse, naudojančiose Excel, vadybininkai skiria valandų valandas kas mėnesį ruošdami ataskaitas vadovams, o kai šie ataskaitas gauna, informacija jau būna pasenusi. Skaičiuoklės gali pateikti duomenis, bet ne prognozes, todėl vadovas, analizuodamas praeities duomenis, vadovaujasi nuojauta ir spėlioja, į ką galėtų pavirsti pateikti skaičiai.

Štai čia ir gali praversti tokios sistemos, kaip CRM, kurios pagal duomenų bazėje suvestą informaciją gali  pateikti vadovams analizes bei komercines prognozes. Todėl, įmonėse, naudojančiose CRM, pardavimų vadybininkai neberuošia ataskaitų – jie pardavinėja, o vadovai mato reikiamą informaciją realiu laiku.

4. Būkite mobilūs

Pardavimų komandos nariai šiandien dažnai dirba kelyje arba skirtinguose biuruose. Keliaujant dažnai atsiranda poreikis atnaujinti duomenis. Tačiau dirbant su Excel tai padaryti nebūna patogu, todėl duomenų atnaujinimas nukeliamas vėlesniam laikui.  Modernios, debesų kompiuterija pagrįstos CRM sistemos padės jums naudotis duomenimis kelionėje ir skatins juos atnaujinti realiu laiku.

5. Užduotis leiskite atlikti automatizuotai sistemai

Jūsų pardavimo komandos pagrindinis darbas yra parduoti, vis dėlto beveik 70% laiko pardavėjai skiria rutininiams, ne pardavimų darbams. Vadovo tikslas – apsaugoti pardavimo komandos laiką nuo užduočių atlikimo rankiniu būdu, kad šie galėtų susikoncentruoti į savo pagrindinį darbą. Deja, Excel neturi automatinės darbų atlikimo funkcijos, o tai sąlygoja netinkamą valdymą ir mažesnį efektyvumą.

Naujos kartos CRM sistemose galite sukurti darbų eigos taisykles, automatizuoti darbų eigos valdymą ir užduočių planavimą – tai leidžia taupyti komandos narių laiką ir rezultatą pasiekti greičiau.


IEŠKOTE CRM SISTEMOS, KURI NUOLAT VYSTOMA, REALIZUOJANT GERIAUSIĄ PRAKTIKĄ SU KLIENTAIS?

Susisiekite, pakalbėsime, kas geriausiai tinka Jūsų verslui. Garantuojame nemokamą konsultaciją:

klausk@softera.lt | +370 620 93555