Automatizuoti tiekimo grandinės procesai – svarbi vartotojų patirties dalis

Esate prekeivis elektroninėje erdvėje, turite puikų produktą, kuris pelno gerus vartotojų atsiliepimus. Verslo augimo perspektyvos – daug žadančios, tačiau koją pakiša nesuvaldyti procesai. Tai gali būti paprasta klaida – pavyzdžiui, laiku klientui nepristatyta siunta ar išsiųsta ne ta prekė. Dėl to prekybos platformoje ima augti neigiamų vertinimų kiekis. Tai tampa dėmesio vagimi – užuot susitelkę į klientų pritraukimą ir išlaikymą, „gesinate gaisrus“.

Vis daugiau verslų supranta, kad šių dienų kontekste, siekiant turėti efektyviai ir sėkmingai veikiančią el. prekybą, svarbu automatizuoti kasdienius ir rutininius tiekimo grandinės darbus. Tai yra neatsiejama teigiamos vartotojo patirties dalis.

Teigiama vartotojo patirtis – konkurencinis pranašumas 

Elektroninė komercija, smarkiai augusi pandemijos metu, dabar praranda buvusias apsukas, nes žmonės grįžo į tradicines apsipirkimo vietas. Todėl, verslams norint išlaikyti konkurencinį pranašumą, dabar itin svarbu turėti sklandžiai veikiančius el. komercijos procesus. Pastebime išaugusį mažų ir vidutinių įmonių susidomėjimą verslo valdymo sistemomis. Šioms įmonėms dažnu atveju elektroninė komercija yra pagrindinis pardavimo kanalas, kai tuo tarpu didieji žaidėjai prekybos kanalų turi daugiau.

Prieš pandemiją prekyba elektroninėje erdvėje neretai buvo daugiau mados reikalas nei pagrindinis pajamų šaltinis. Visgi Covid-19 aplinkybės išaugino ne tik apsipirkimų kiekius elektroninėje erdvėje, bet ir konkurenciją dėl kiekvieno kliento. Prekybininkai suprato, kad teigiama vartotojo patirtis neatsiejama nuo tiekimo grandinės valdymo bei procesų automatizavimo. Todėl skaitmeniniai sprendimai tapo aktualūs daugumai, nepriklausomai nuo to, ar per dieną priimamos kelios dešimtys, ar keli tūkstančiai užsakymų.

Elektroninėje prekyboje kiekviena klaida kenkia verslui. Smulkieji verslai savo reputacijos svarbą greitai suvokė, pradėję prekiauti pasaulinėse platformose, tokiose kaip „Amazon“, „Etsy“ ar kt. Vartotojų suteikiami reitingai turi lemiamos reikšmės tam, kokioje platformos pozicijoje bus pateikiamas produktas, todėl įdirbis vardan vertinimų yra itin svarbus, o produkto kelionė nuo užsakymo pateikimo iki išsiuntimo laiku privalo būti sklandi.

Prekyba Amazon | Softera

 

„Per pandemiją prekyba „Etsy“ platformoje stipriai išaugo. Netikėtai padidėjus paklausai, negalėjome tiksliai prognozuoti užsakymų kiekio, neretai pritrūkdavome pajėgumų ar žaliavų, kad gaminius paruoštume laiku. Be to, nebuvome skaitmenizavę verslo procesų – gaminio specifikacijas pildydavome ranka, todėl pasitaikydavo klaidų arba informacija pasimesdavo. Dabar žinome, kad sistema būtų padėjusi laiku įvykdyti pažadus klientams“, – pasakoja UAB „Uabas“ (LINEN ID) direktorė Gabrielė Mickuvienė.

Tiekimo grandinės procesų valdymui pasitelkus automatizaciją ir integracijas, įmonės ne tik taupo kaštus, minimizuoja rankinį darbą ir laiko sąnaudas, bet ir gali maksimaliai susifokusuoti į svarbiausią dalyką – verslo vystymą.

Automatizacija nuo užsakymo iki išsiuntimo

Kelionėje nuo užsakymo pateikimo iki išsiuntimo – daug svarbių stotelių. Verslo valdymo sistemoje užregistravus užsakymą, gamyba užsiimantis verslas turi suvaldyti įvairius daugybę smulkmenų apimančius gamybos procesus (žaliavų atsargos ar tiekimas, konkretaus gaminio specifikacija, jos pateikimas gamybai ir pan.). Pavyzdžiui, mūsų klientui, kurio verslas yra drabužių siuvimas, vykdant užsakymą svarbu tiksliai ir operatyviai perduoti informaciją apie visus prekės atributus – drabužio dydis, spalva, detalės (sagos, diržas ir t.t.). Gamybai turi būti pateikta labai aiški žinutė, kokio konkretaus gaminio reikia ir kokius technologinius veiksmus reikia atlikti.

Įvertinę kliento procesų subtilybes, paruošėme integraciją tarp jų naudojamos Microsoft Dynamics 365 Business Central verslo valdymo sistemos ir „Etsy“ prekyvietės (angl. marketplace) taip, kad įkritus užsakymui, jis su visomis specifikacijomis atsiranda verslo valdymo sistemoje, ir gamyba startuoja. Tai užtikrina tikslumą, kontrolę ir taupo laiką. Analogiškas integracijas naudoja ir kiti klientai, dirbantys su prekyvietėmis, pavyzdžiui, „Amazon“ bei nuosavais el. prekybos puslapiais, kurtais „PrestaShop“, „Shopify“ ar kitų platformų pagrindu.

„Per 2022 m. „Etsy“ prekyvietėje įgyvendinome apie 4000 užsakymų, tad gamybos apimtimis negalime lygintis su didžiaisiais drabužių gamintojais. Visgi net ir būdami sąlyginai nedideli, matome procesų automatizacijos naudą. Naudojamės „Softeros“ kurta integracija su „Etsy“, per kurią užsakymai automatiškai ateina iš prekyvietės į Microsoft Dynamics 365 Business Central verslo valdymo sistemą. Taip išvengiame rankinio darbo ir klaidų, kas leidžia skirti daugiau laiko gaminių vystymui“, – tiekimo grandinės procesų automatizavimo naudas vardija G. Mickuvienė.

Nemažiau iššūkių kelianti dalis yra ir tikslus prekybinių procesų suvaldymas – prekių pristatymo laikas, tinkamas  atsargų ir prekių kiekis, operatyvus surinkimas iš sandėlio ir išsiuntimas. Tiekimo grandinės valdymo sprendimų užduotis – automatizuoti procesus tiek, kad, įkritus užsakymui, sistema pati jį apdorotų ir „siųstų“ į tolimesnius vykdymo etapus.

Geras produktas yra sėkmingo verslo centrinė ašis. Tačiau tam, kad jis pasiektų plačiąją vartotojų auditoriją, galbūt net visame pasaulyje, būtina susitvarkyti savo „kiemą“ – tiekimo grandinės valdymo procesus. Tik būdami ramūs dėl teigiamos vartotojų patirties, galėsite daugiau laiko skirti produkto vystymui.


>>Norite pagerinti tiekimo grandinės valdymo procesus?<<

Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.

klausk@softera.lt | +370 620 93555