Besikeičianti lizingo rinka: naujos tendencijos, grėsmės ir galimybės verslui

Besikeičianti lizingo rinka: naujos tendencijos, grėsmės ir galimybės verslui | Softera

Finansų rinka laikoma viena sparčiausiai kintančių tiek dėl atsirandančių naujų rinkos dalyvių, tiek dėl besikeičiančių vartotojų poreikių, tiesiogiai darančių įtaką naujiems finansavimo modeliams. Mokantis gyventi pandemijos akivaizdoje, pokyčiai tampa kasdienybės dalimi, o verslams nelieka nieko kito, kaip tik juos priimti ir paversti galimybėmis. Čarlzo Darvino mintis, jog išlieka ne stipriausios ir net ne protingiausios rūšys, o tos, kurios geriausiai prisitaiko prie pokyčių, puikiai apibūdina pastaruosius metus. Taigi apžvelkime, kaip keičiasi Lietuvos ir tarptautinė lizingo ir finansavimo rinka bei kokias galimybes tai gali atnešti verslui.

Softerai priklausančio prekės ženklo, „SOFT4“, veikiančio užsienyje, patirtis apima beveik 15 metų darbo finansų rinkoje, diegiant verslo valdymo sistemą visame pasaulyje automobilių, įrangos finansavimo ir kitoms finansavimo paslaugas teikiančioms įmonėms, veikiančioms „verslas verslui“ bei „verslas klientui“ segmentuose. Daugelis tendencijų, kurias pastaruoju metu pastebime dirbdami su klientais, nėra naujos, bet jos itin suaktyvėjo dėl pandemijos iškeltų iššūkių verslui.

Lankstumas mokėjimuose – nebe išlyga, o norma

Pirma, padidėjo lankstesnės paskolos ar kredito įmokų struktūros poreikis: mokėjimo atidėjimai, likutinės paskolos vertės finansavimas. Taip pat vis daugėja skirtingų rinkliavų scenarijų: moratoriumai baudų palūkanoms, individualūs mokėjimo susitarimai, įsiskolinimo refinansavimai ir kitos mokėjimų modifikacijos. Mokėjimo atidėjimai ar skolų refinansavimas buvo visada, tačiau per pandemiją jų gerokai padaugėjo. Štai netgi vienas mūsų klientas, finansų rinkoje veikiantis jau daugelį metų, kreipėsi į mus, kad prie turimos verslo valdymo sistemos pridėtume galimybę mokėjimo atidėjimus klientams suteikti ne kaip sutarties išlygas, bet kaip standartinę sąlygą, nes toks poreikis padidėjo nuo kelių iki kelių tūkstančių per dieną. Toks šuolis išryškino nenuginčijamą ir drastiškai išaugusį lanksčios ir paprastai konfigūruojamos IT sistemos poreikį, kuri, kartu su verslu, gali prisitaikyti prie naujų tendencijų ir padėti atliepti kintančius vartotojų poreikius.

Klientas – karalius

Kitas svarbus aspektas, iš užsienio finansų rinkos vis stipriau jaučiamas ir Lietuvoje – klientų savitarnos portalas, kuriame galima lengvai sužinoti likusią paskolos dalį, jos išmokėjimo anksčiau sąlygas. Šiuolaikinis klientas nori būti kuo savarankiškesnis ir vis mažiau priklausomas nuo paslaugos teikėjo. Tai itin ryški tendencija finansų rinkoje, nes asmeniniai finansai, o ypač skolos yra labai individualus dalykas. Šiems klientams būtina suteikti kuo didesnę laisvę ir savarankiškumą sukuriant ir leidžiant naudotis savitarnos portalais.

Pastebime, kad lizingavimo procesas, kurį su klientais laikėme utopija dar prieš metus ar porą, šiandien jau įgyvendinamas realiame gyvenime. Kartą su vienu klientu aptarinėjome tokią situaciją: įsivaizduokime žmogų, kuris identifikuojamas finansavimo įmonės interneto svetainėje, per kelias minutes įvertinamas jo kreditingumo lygis, elektroniniu būdu surenkami parašai ant sutarties ir išduodama paskola – ir visa tai per keliolika minučių. Tokio efektyvumo siekta ilgą laiką, bet dėl techninių apribojimų, neturėdamos patogios ir pajėgios programinės įrangos, lizingo įmonės čia užtrukdavo (ir tebeužtrunka) nuo dienos iki kelių ar net savaičių. Turbūt nesunkiai įsivaizduojate save kliento vietoje – vargu ar lauksite savaitę, jeigu kitas paslaugos teikėjas jums paskolą išduos čia ir dabar. Todėl svarbu atsižvelgti ne tik į esamų klientų aptarnavimą, bet ir naujus pardavimus. Ne paslaptis, kad per pandemiją padaugėjo žmonių ir verslų, besinaudojančių vienomis ar kitomis finansavimo paslaugomis, todėl kiekvienai finansavimo bendrovei svarbu, kad naudojamoje sistemoje būtų puikiai išvystytos front-office funkcijos, skirtos naujiems pasiūlymams teikti ir didėjantiems naujų pardavimų srautams palaikyti. Džiaugiamės, kad daugelis „SOFT4Leasing“ sistemą naudojančių įmonių jau gali suteikti paskolas per kelias minutes, automatiškai patvirtinti paraiškas, nenaudodamos žmogiškų resursų, arba operatyviai atlikti sudėtingas kreditingumo patikras.

Tvirtas verlso laikymas savo rankose tik su dirbtinio intelekto pagalba

Dirbtinio intelekto, įžvalgų ir specializuotų verslo ataskaitų poreikis vis didėja ir jo svarba įmonėms tampa nebenuginčijama. Verslo analitika ir ataskaitos leidžia matyti, suprasti ir numatyti, kiek efektyvus jūsų verslas ir kasdienės operacijos. Naujausi verslo analitikos IT sprendimai gauna ir apdoroja veiklos duomenis ir paverčia juos aiškiomis įžvalgomis, kurios pateikiamos kaip paprasti ir lengvai suprantami grafikai bei diagramos. Tarkime, naujų pardavimų ataskaitos turėtų teikti išankstines įžvalgas apie artėjantį paraiškų piką, kuris gali reikalauti daugiau žmogiškųjų resursų ar daryti įtaką pinigų srautams. Taip labai paprasta priimti svarbius verslo sprendimus, sekti įmonės rezultatus ir stebėti, kurie įmonės rodikliai reikalauja papildomo dėmesio, o kas veikia puikiai. O dar geriau, jei analitikos įrankiai integruoti į jūsų naudojamą verslo valdymo sistemą, kad visa reikalinga jūsų verslo informacija ir duomenys būtų vienoje vietoje ir būtų užtikrintas maksimalus duomenų vientisumas.

Taigi nedrįstame teigti, kad pastarieji metai buvo išskirtinai kupini iššūkių, nes iššūkiai verslus lydėjo visada. Naujos rinkos tendencijos, tikime, taps galimybėmis jūsų verslui pasiekti daugiau, o lanksti ir kiekvieno verslo poreikiams lengvai pritaikoma veiklos ir apskaitos administravimo ir valdymo sistema padės tai padaryti greičiau ir su mažesnėmis sąnaudomis ilgalaikėje perspektyvoje.


>>Norite pasikalbėti apie jūsų lizingo verslo iššūkius?<<

Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.

klausk@softera.lt | +370 620 93555