Diegiate Microsoft Dynamics 365 Business Central? Tinkamai planuokite mokymosi procesus

Sėkmingas Microsoft Dynamics 365 Business Central diegimas | Softera

Verslo valdymo sistemos diegimas yra pakankamai sudėtinga užduotis. Tai reikalauja resursų, ir ne tik finansinių – reikalauja taip pat laiko, emocinių ir intelektualių resursų. Verslo valdymo sistemos diegimas neįmanomas be įmonės vadovybės ir jos darbuotojų tam tikro vidinio persitvarkymo – savo nuostatų, įpročių, mąstymo, prioritetų pertvarkymo. Diegiant Microsoft Dynamics 365 Business Central, kaip ir kitas verslo valdymo sistemas, pačios organizacijos vaidmuo yra vienas esminių ir svarbiausių. Projekto įgyvendinimo sėkmė smarkiai priklauso nuo to, kaip organizacija yra pasiruošusi priimti pokyčius, dalyvauti juos įgyvendinant ir keistis pati. Tačiau dažnai pernelyg daug dėmesio sutelkiama į funkcinius ir techninius programos aspektus, o pačios organizacijos vaidmuo lieka neįvertintas. Jo svarba įsisąmoninama tik projekto vykdymo metu, o organizacijai belieka mokytis iš klaidų.

Bet kas, ko jūs nepažįstate ir nežinote, kaip naudotis, kelia riziką. Nesvarbu, ar tai būtų automobilis, ar buitinės technikos prietaisas, ar naujas kompiuteris – jei nesuvokiate pagrindinių veikimo principų, greičiausiai, susidursite su problemomis. Verslo valdymo sistemoms, net ir pačioms geriausioms, galioja tas pats principas, ir Microsoft Dynamics 365 Business Central yra ne išimtis.

Microsoft Dynamics 365 Business Central yra verslo valdymo sistema, skirta mažiems ir vidutiniams, augantiems verslams. Standartinę sistemos versiją sudaro buhalterinė programa bei papildomi moduliai, skirti pirkimų, pardavimų procesų kontrolei, sandėlio likučių valdymui, klientų duomenų valdymui ir kt. Microsoft Dynamics 365 Business Central yra viena sparčiausiai populiarėjančių verslo valdymo sistemų pasaulyje – akivaizdu, vartotojų pasitenkinimui yra daugybė priežasčių.

Tačiau vartotojams, kurie neturi reikalingų įgūdžių ir patirties, Microsoft Dynamics 365 Business Central sistema atrodo tarsi ledkalnis – jiems yra matoma ir suprantama tik maža šios sistemos dalis, arba galutiniam vartotojui skirtos funkcijos. Jie galimai mano, kad yra puikiai susipažinę su sistemos veikimu, tačiau didžioji ir esminė šios sistemos dalis lieka neaiški, neperprantama ir nematoma, neišnaudojamas visas funkcionalumas – tarsi ta po vandeniu esanti ledkalnio dalis. Būtent todėl vartotojai dažniausiai nėra tinkamai pasiruošę susidūrimui su sistema. Ir čia, „po vandeniu“, yra ta sritis, kur slypi skirtumas tarp sėkmingai ir mažiau sėkmingai įgyvendinamų projektų.

Organizacijos, diegiančios Microsoft Dynamics, verslo valdymo sistemą, turėtų įvertinti savo pačių, kaip vartotojų, indėlį į projekto sėkmę, ir visapusiškai pasiruošti verslo valdymo sistemos diegimui. „Pasiruošti visapusiškai“ – tai nereiškia, kad galutinis vartotojas bus apmokytas naudotis sistemos funkcijomis. „Pasiruošti visapusiškai“ – tai reiškia, kad organizacijos ir padalinių vadovybė matys ir perpras tą nematomą, „povandeninę“ dalį, kokie yra jos parametrai, kokia jos forma, kokia yra joje slypinti jėga, ir kaip ta dalis, slypinti po vandeniu, nulemia virš vandens esančios ir matomos dalies struktūrą.

Sistemos diegimas - ledkalnis | Softera

Daugelis kompanijų, sąmoningai ar ne, neįvertina šios užduoties ir tinkamai jai nepasiruošia. Tiesiog, pervertina savo pačių ir savo darbuotojų įgūdžius, kompetencijas, tinkamai nesuplanuoja atsakomybės pasiskirstymo ir laiko resursų. Vadovybė ir padalinių darbuotojai ne visada supranta, kokia yra duomenų bazės struktūra, kaip vienoje ar kitoje vietoje keičiasi darbų apimtys, subordinacija, padalinių tarpusavio priklausomybė, kaip integruoti atskirų padalinių interesus. O pasekmės? Pasekmės, kaip ir susidūrus su ledkalniu, dažnai būna skaudžios.

Jei sistemos diegimas ima strigti, kaltė, tarsi karšta bulvė, mėtoma iš rankų į rankas ir niekas nenori jos prisiimti. Lengviausias būdas pasiteisinti prieš vadovybę, prieš akcininkus ir prieš kolektyvą yra apkaltinti programinę įrangą arba jos platintojus. Tačiau galiausiai, vis vien tenka susidurti su ta povandenine sistemos dalimi, ir išmokti, tegu ir pavėluotai, tas pamokas, kurias reikėjo išmokti.

Viena dažnai pasitaikančių problemų, diegiant Microsoft Dynamics 365 Business Central, yra ta, kad mokymosi kreivė dažnai būna atvirkštinė – žinios ir gebėjimai nepadeda išvengti nuostolių ir nusivylimų, bet įgyjamos nuostolių ir nusivylimų dėka. Pamokos išmokstamos, tačiau kokia kaina? Patiriami finansiniai nuostoliai, dažnai sugadinami santykiai ir reputacija.

Įmonėms ir organizacijoms rekomenduojama, prieš diegiant Microsoft Dynamics 365 Business Central, įvertinti vidinius organizacijos resursus, įsisąmoninti, kad organizacija yra svarbus partneris šiame procese. Sklandus verslo valdymo sistemos diegimas įmanomas tik tuo atveju, kai organizacija yra besimokanti ir pasirengusi keistis. Visas pamokas tenka išmokti. Tačiau verta prisiminti viena – neverta mokytis iš klaidų, verta mokytis tam, kad klaidų išvengtumėt.


>>Domina Microsoft Dynamics 365 Business Central naudojimas?<<

Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.

klausk@softera.lt | +370 620 93555