Atsargų planavimo pavojaus signalai | KADA KELTI RAUDONĄ VĖLIAVĄ?

Atsargų valdymas yra esminis veiksnys lemiantis daugelio verslų vystymąsi. Atsargų trūkumas ar perteklius daro tiesioginę įtaką įmonės pelnui ir nuostoliams. Nors atsargų valdymas verslui itin reikšmingas, daug įmonių savininkų šį procesą vis dar vertina gana atsainiai. Savo atsargų planavimo spragas jie ima lopyti tik tada, kai akivaizdžiai krenta pardavimo apimčių rodikliai. Deja, nuostoliai tuomet gali būti jau pernelyg dideli.

Žemiau pateikti 4 atsargų planavimo pavojaus signalai, kuriuos pastebėjus įmonės veikloje, metas kelti raudoną vėliavą ir pergalvoti atsargų valdymo procesus. Atsargų planavimo klaidos virsta prarastais pinigais, kurių jau nesusigrąžinsite.

1. DAŽNAS ATSARGŲ PERVIRŠIS ARBA DEFICITAS
Atsargų perteklius reiškia, kad turimų atsargų kiekis viršija įmonės poreikius. Planuojant atsargas maksimalaus atsargų lygio metrika padeda nustatyti, kada jūsų atsargų lygis priartėja prie maksimalios atsargų pertekliaus ribos arba ją pasiekia.

Draustinės atsargos (Safety stock) reiškia, kad turimos atsargos pakankamos patenkinti maksimalios gamybos apimties poreikius.  Idealiu atveju, pasiekus tokį atsargų lygį daugiau atsargų neturėtų būtų įsigyjama. Atsargų perviršio reikėtų vengti dėl didėjančių susijusių kaštų tokių, kaip sandėliavimo patalpų nuoma, logistika, draudimas, papildomi mokesčiai ir t. t.

Priešinga situacija atsargų perviršiui yra atsargų deficitas. Atsargų deficitas reiškia, kad poreikis atsargoms viršija turimą ar suplanuotą įsigyti atsargų kiekį. Esant atsargų deficitui stoja gamyba ar prekyba, o tai sutrikdo visą tiekimo grandinę.

2.  AUGANTYS „UŽSISTOVĖJUSIŲ“ ATSARGŲ KALNAI
„Užsistovėjusios“ atsargos – tai atsargos, kurių nebeįmanoma realizuoti. Kalbame apie pasibaigusio galiojimo, sugedusias ar praradusias rinkos vertę atsargas. „Užsistovėjusių“ atsargų kiekis didėja jei ignoruojamos rinkos sąlygos ir pirkėjų prioritetai bei atitinkamai nėra koreguojami atsargų įsigijimo planai.

Daugelio įmonių atvejais, atsargos turi būti įsigyjamos ir kaupiamos remiantis metinėmis atsargų poreikio prognozėmis. Metinė prognozė turi būti suskirstoma į atskirus laikotarpius ypatingą dėmesį skiriant atsargų didinimo poreikiui piko sezonų metu.

3. UŽSAKYMŲ ĮVYKDYMO RODIKLIO ŠUOLIAI
Užsakymų įvykdymo rodiklis žymi įvykdytų užsakymų ar įsipareigojimų pristatyti prekes skaičių lyginant su bendru iš klientų gautų užsakymų skaičiumi. Nors šis rodiklis turėtų būti šimtaprocentinis, įmonėms dažnai sunku įvykdyti visus užsakymus dėl logistikos problemų ar atsargų deficito. Atsargų planavimas ir užsakymų įvykdymo rodiklis yra neatsiejami vienas nuo kito. Ypač elektroninėje prekyboje ir mažmeninės prekybos sektoriuje, užsakymai dažnai apdorojami net fiziškai neturint tam reikiamų atsargų, o tai reiškia atidėtus užsakymus.

Jei atsargų planavimo etape nebus atsižvelgiama į prekių gavimo ciklą ir reikiamus įvykdyti užsakymus, tuomet užsakymų įvykdymo rodiklis ims mažėti. Įmonė, kuriai būdingas nuolat mažėjantis užsakymų įvykdymo rodiklis, ilguoju laikotarpiu susiduria su nesklandumais versle, o dėl to tenka kaltinti aplaidų atsargų planavimą.

4. REALAUS LAIKO INFORMACIJOS STYGIUS
Gyvename daugiakanalės prekybos eroje. Užsakymai vienu metu gaunami keliais skirtingais kanalais, dėl to atsargų planavimas tampa sudėtingesnis. Jei jūsų įmonėje atsargų planavimas vis dar paremtas rankiniu būdu įvedamais įrašais ir skaičiuoklėmis, realiu laiku stebėti užsakymų vykdymo eigą, atsargų judėjimą, atšaukiamus užsakymus ir t. t. yra labai sudėtinga, o dažais atvejais net ir neįmanoma. Dėl realaus laiko informacijos stygiaus gali būti dubliuojami užsakymai ir net atsargų įsigijimai iš skirtingų vietų.


SUSIDURIATE SU ATSARGŲ VALDYMO IŠŠŪKIAIS IR IEŠKOTE SPRENDIMO? 

Soft4Inventory – atsargų valdymo sprendimas gamybos ir prekybos įmonėms, kuris gali būti integruojamas su bet kuria verslo valdymo sistema. Įrankis suteikia galimybę valdyti atsargas ir finansinę informaciją vienoje sistemoje bei didinti įmonės pelną. Įdiegus sistemą optimizuojamas atsargų lygis, efektyviai išnaudojama vieta sandėliuose ir taupomos darbuotojų laiko sąnaudos.


Svarstote, ar mūsų sprendimas Jums tinka? SUSISIEKITE,  atsakysime į visus klausimus ir patarsime, kaip Soft4Inventory sprendimas gali padėti spręsti Jūsų verslo iššūkius.
Užpildykite žemiau esančius laukelius ir su Jumis susisieksime.

[contact-form-7 404 "Nerasta"]


pardavimai@softera.lt | +370 620 93 555