Ko reikia, kad verslo analitika sėkmingai veiktų praktikoje?

verslo analitika | Softera

Dauguma specialistų žino, bent jau teoriškai, pagrindinius efektyvios verslo analitikos principus – tai yra duomenų koncentracija, vizualizacija, operatyvumas, periodiškumas, palyginamumas ir kt. Tačiau dažnai šitie dalykai neveikia, o verslo analitika nefunkcionuoja maksimaliai efektyviai. Kodėl? Kaip užtikrinti, kad pagrindiniai geros verslo analitikos principai būtų įgyvendinti praktikoje, duomenys būtų panaudoti kryptingai ir efektyviai, o vadovai gautų tokias ataskaitas, kokių jiems reikia?

Pirma – investuokite į žmones

Technologijos yra tik įrankis ar priemonė problemai spręsti, o ne atsakymas į klausimą ar problemos sprendimo būdas. Galutinis faktorius, nuo kurio priklauso rezultatai, yra vartotojas – būtent nuo jo priklauso, kaip efektyviai, kryptinai ir tikslingai technologijos bus panaudojamos.

Šiandien technologijų plėtra yra tokia sparti, todėl dažniausiai kylanti problema nėra „technologijos neleidžia to padaryti“. Dažniausiai pasitaikanti problema yra „vartotojai nežino visų technologijų galimybių“ arba „galimybių yra tiek daug, kad vartotojai neatsirenka, kas jiems svarbiausia.“

Įsigijus verslo valdymo sistemą, greta technologinių dalykų, pasirūpinkite tikslų išgryninimu, mokymais, motyvacija ir komunikacija. Kalbėkitės su savo komanda – kad verslo analitikai geriau suprastų vadovų poreikius, vadovai geriau suprastų ataskaitų struktūrą ir kad visi žinotų bendrus strateginius įmonės tikslus.

Antra, aiškiai apibrėžkite tikslus ir problemas

Informacinės technologijos gali padėti išspręsti problemas ir pasiekti tikslus, bet tik tuos, kuriuos jūs aiškiai įvardijate.

Atsakykite sau į šiuos klausimus – kur matote grėsmes ir galimybes? Kokios yra pagrindinės įmonės problemos ir silpniausios vietos? Kur matomas potencialas ir kokie yra įmonės prioritetai? Ko siekiama – optimizuoti gamybos ar transportavimo kaštus, užtikrinti stabilų rinkos dalies augimą, mažinti įsiskolinimus ar maksimizuoti pelną?

Verslo analitikai skirtos verslo valdymo sistemos siūlo daugybę galimybių, todėl nepasiklyskite ir aiškiai apsibrėžkite kokie yra jūsų tikslai ir ką jūs norite pasiekti?

Trečia – susikurkite jums priimtiną tvarką

Verslo analitikos ir valdymo ataskaitos iš esmės skiriasi nuo finansinių ataskaitų. Finansinės ataskaitos yra skirtos išorės vartotojams, o bendrą tvarką nustato apskaitos standartai, mokesčių įstatymai ir kitos taisyklės. Kalbant apie verslo analitikos ataskaitas – visas taisykles nustatote jūs patys.

Nuspręskite, kokių ataskaitų jums reikės, kokiu periodiškumu ir kokia forma pageidaujate gauti duomenis. Dažnos klaidos, kurias daro vartotojai – elgiasi spontaniškai arba, priešingai, nori iš anksto griežtai apsibrėžti, kas ir kaip bus daroma. Leiskite įpročiams ir naujai tvarkai formuotis palaipsniui.

Ketvirta – pasirinkite jūsų lūkesčius atitinkančią sistemą

Kokio lygio verslo analitikos sistemą pasirinkti? Tai priklauso nuo kiekvieno verslo specifikos ir įmonės dydžio. Paprastai, įmonei augant, duomenų kiekis didėja, o kartu atsiranda poreikis pereiti prie kompleksiškesnės ir modernesnės verslo valdymo sistemos.

Verslo valdymo sistemos sąskaita taupyti neverta, tačiau taip pat neverta permokėti už funkcijas ir galimybes, kuriomis nesinaudosite dar keletą metų.

Įvertinkite savo įmonės esamas ir planuojamas apyvartas, augimo perspektyvas ir kitus veiksnius. Atsižvelgdami į tai, pasirinkite tokią sistemą, kurios jums užteks keliems artimiausiems metams.

Kada verslo analitiką galima laikyti sėkminga?

Kas, kalbant apie verslo analitikos programų diegimą, laikytina sėkme? Atsiminkite, kad sėkmė nėra naujausios ir brangiausios sistemos įsigijimas, dideli duomenų kiekiai ar gražiai atrodančios ataskaitos.

Sėkmė yra poreikius atitinkanti sistema, optimaliai panaudojami duomenys ir sprendimų priėmimą palengvinančios ataskaitos – sėkmė yra tai, kas duoda naudą įmonei.


>>Ieškote verslo analitikos įrankio? Turite klausimų?<<

Susisiekite – suteiksime nemokamą konsultaciją bei atsakysime į Jums rūpimus klausimus.

klausk@softera.lt | +370 620 93555